torsdag, december 22, 2005

Jaha... Nu var det bestämt...

Krokofanten har bestämt sig för att sluta att prata om sig själv i tredje person...
Jaha då var det gjort. Nu när detta var överstökat...
Sista da'n att jobba innan doppareda'n... Skönt.
Här framför tornet har en galen belgare (jo, lite knas är dom allt...) parkerat ett stort lastbilstrailer med ett klockspel på.
Det ser ut som en stor orgel men med kyrkklockor istället för orgelpipor.
Varenda gång jag går förbi sitter den här människan där och pumpar och slår. Det skall väl vara julsånger antar jag. Tyckte känna igen några toner från "bjällerklang", men det "fattas" toner och rytmen skall vi inte ens våga tänka på. Det verkar som om belgaren kompenserar tonbortfallet med ett hejrasande tempo.

Var och hälsade på Hedgehog Sara i Västerås.
Hon pratade om "Pumpaläns", när man som liten deltog i Luciatåg och diverse spektakel och inte riktigt kunde texten.

Jag skrattade så jag grät. Jag hade 50 fransmän som tittade lite nyfiket fram bakom skärmarna och undrade varför tårarna sprutade på mig.
Sara sjöng "trygga räkan" när hon var liten och Baba sjöng "Staffan var en tallegren".

Jag kunde inte ens översätta utan var tvungen att skicka ett mejl till pappskallen som ringde fort som ögat tillbaka. Tur annars hade jag gått åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar