måndag, april 30, 2007

Hel dag för mig själv

Jag hade en hel dag med mig själv i lördags...
Ett par jeans skulle inhandlas efter 7 miljoner low cut provade byxor... Är det inte själva f*n att köpa ett par byxor som baken sedan hoppar ur när man böjer sig ner? Va?
Betala 100€ för att visa ändan? Näe du... Jag började i Les Halles... Ingenting... Esprit, GAP... inget...
Jag hittade efter 7 sorger och 8 bedrövelser ett par hos Levi’s store for Girls... Lycka! Och ”bara” 89€ :o(

Jag gick vidare mot Le Marais och passerade Centre Culturel Georges Pompidou, jag skulle gärna gått in men lördagar är det packat...







Jag ville fira att jag hade hittat mina jeans, en sushi i Le Marais...
Jag dricker ogärna kir när jag är själv så det blev en Asahi istället.









Jag ville gå på en utställning också men la Fondation Cartier-Bresson är stängd tills den 9 maj och Fondation Yves Saint Laurent hade precis avslutat utställningen jag såg med mamma i julas.
Jag fastnade för Maison Européenne de la photographie.
Det blev "Trash" av Bruno Mouron and Pascal Rostain till slut. Inget jätteupphetsande direkt, men jag gillar muséet och utställningen av Richard Kalvar var mycket underhållande.







Bilden är av Richard Kalvar

Jag hade även bestämt mig för massage...
Det blev en 60 minuter lång/kort "relaxation coréenne".
Himmel vad skönt!!
Jag hittade Ousé-An i "Elle à Paris" bland en massa andra adresser...




Jag tyckte att beskrivningen av Ousé-An lät intressant och jag blev nyfiken på Ji Ap. Koreansk massage grundad på vibrationer som massören framkallar genom att försiktigt skaka ben och armar. Han sträcker även ut leder genom att dra i armar och ben.
Mihn-Tan som masserade mig la till lite extra punktmassage för att han tyckte att jag var stel i nacken.
Ousé-An är en oas i 14:e arrondissemanget som Mihn-Tan och hans fru Perlita håller.
Efter 60 minuters total avslappning bjöd Mihn-Tan på té och vi pratade lite om ditten och datten...






Bilderna är lånade

Nästa gång kommer jag nog att prova Vietnamesisk massage. Men det blir inte förrän om ett tag... Det kostar 60€/h men det var det definitivt värt!
Om någon vill, har jag en hel lista med adresser till olika massage institut, i Paris då naturligtvis.

Jag blev så inspirerad av deras tunikor att jag åkte ner till "China Town" och köpte ett par thai byxor.




Bilden är lånad

En härlig lördag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar