söndag, november 30, 2008

1:a Advent

Och jag har bakat ut 1/4 av min pepparkaksdeg. Det blev 270 kakor! Så jag antar att jag har runt en 810 kakor kvar att baka...
Tänkte göra det lite allt eftersom under den kommande veckan! Sen blir det alltför stressigt!
Glöggen på Bourgogne Aligotén blev inte alls dum faktiskt, fast det är väl fängelsestraff i Frankrike på att tillsätta socker till vilket vin som helst egentligen, så detta får bli vår lilla hemlighet!

Jag myste lite med mig själv (ja, ja, det är inte alls dumt sällskap måste jag säga, jag är rent ut sagt förbaskat trevligt om jag får säga det själv, och det får jag för att detta är MIN blogg!) tidigare. Tände första ljuset i adventsljusstaken, drack lite av glöggen, smakade på lite pepparkakor, en klementin, och skrev ett julkort.

Jag hittade en "krokofant" pepparkaksform när jag var i Alingsås i somras... Det liknar en krokodil, men jag lovar att det ÄR en krokofant, så det så!

Imorgon skall jag ta med en plåtburk laddad med pepparkakor till jobbet där de för 3 året i rad kommer att fråga efter receptet och var man kan få tag på malda nejlikor.
The same procedure as last year Miss Sophie? The same procedure as last year James.

UPPDATERING: Tur att Hanna finns! Jag har ju inte sett grevinnan och betjänten på ja, det borde väl vara 13 år, så det får vara lite min ursäkt... Så här skall det ju vara:

James: The same procedure as last year, miss Sophie?
Miss Sophie: The same procedure as every year, James!





2 kommentarer:

  1. The same procedure as every year, Miss Krokofant!

    SvaraRadera
  2. Det ser ju vem som helst att det där är en Krokofant! En typisk krokofant skulle jag säga!

    SvaraRadera