torsdag, mars 01, 2012

Dentist

Idag var jag hos tandläkaren för första gången på över ett år, utanför Sverige så ringer ingen tandläkare upp för att påminna om att det är dags för återbesök, sånt får man hålla reda på själv.

Plomben, hur gick det med den? Jovars, den sitter där den sitter, och den sitter säkert! Min nye tandläkare sa att han minsann inte tänkte ta ut en plomb som sitter som en smäck. Vi gjorde iallafall en röntgen integral av hela munnen. Inte en karies så långt ögat kan nå och inget fel. Han tog bort lite, lite plack och sen var det fini!
Ungefär så här spännande var min dag...

Jo så var det ju elementen... De fungerar nu båda två... När jag kom hem igår höll jag på att dö av värmeslag; 24°C! Jag stängde av elementen fortare än kvickt och öppnade badrumsfönstret!!


1 kommentar:

  1. Mina NLska tandläkare brukade skicka små brev när det var dags för nästa besök. Gott att du gick igenom besiktningen utan anmärkning.

    SvaraRadera