söndag, juni 10, 2012

John Williams

Vi var på en klassisk konsert igen. Magnifika Salle Pleyel som vanligt, men idag var det lite speciellt: Paris symfoniorkester spelade en del av John Williams verk. John Williams frågar ni kanske, ja, han som har skrivit musiken till Superman, Indiana Jones, E.T., Harry Potter etc. etc.

Så fantastiskt pampigt och storslaget. Jag hade gåshud från början till slut! Det var med tårar i ögonen som jag lyssnade till E.T. Mycket vackert.

Dessa konserter kallas "familjekonserter" och det som var lite tråkigt var att en del föräldrar hade dragit med barn som var alldeles för unga för att uppskatta musiken.
Det gnyddes och hoppades, ålades och sparkades i stolar... Det kan inte vara lätt att sitta still i 90 minuter när man är 4-5 år gammal... Och vem gillar klassisk musik när man är 4 år? Väldigt få barn skulle jag gissa.

Jag tycker att det är ganska egoistiskt att dra med sitt barn när de är så små, men vad vet jag... Jag har ju inga barn själv...

Hursomhelst, JAG tyckte det var fantastiskt! Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar