måndag, augusti 03, 2020

Ny vecka, nya möjligheter

Måndag igen! Relativt lugnt på arbetet, de som inte är på semester förbereder sin semester eller backuppar som jag.

Frysperioden är här vilket gör att vi inte kan sätta något större i produktion, passar mig utmärkt, jag har inget större att sätta i produktion, jag har bara en massa siffror som ska analyseras och kalkyleras och skickas för godkännande.

Jag fick äntligen rapporten som jag har väntat på sen den 9:e juli. Det är tröttsamt men jag kan ingenting göra! Naturligtvis var det fel i den igen... Jag är tvungen att dubbelkolla ALLA siffror och det hjälper inte hur många gånger jag säger till, men nu ska jag ta tag i högsta chefen, som jag kommer bra överens med, och ryta till. Hur svårt ska det vara egentligen?!

Jag fick reda på att när jag åker till jobbet på onsdag kommer tre av mina kollegor som jag inte har träffat på nästan 5 månader att vara där samtidigt! Hurra, då behöver jag inte oroa mig för vad jag ska göra under de 2,5 timma som det tar för min dator att bli uppdaterad.
Det ska bli roligt att träffa dem, på avstånd och med munskydd, igen!

Idag är det svalt och skönt, ett par regndroppar föll också. Lite nyheter från grönsakslandet, ett par butternut pumpor växer fint och den första luffagrukan växer också. Jag önskar mig ett par luffagurkor till men man får väl vara glad för det lilla här i livet...
Annars har det inte varit mycket till odlings år, salladen kom inte upp och tomaterna är lite tråkiga. Morötter, purjolök och polkabetor frodas men vi får väl se vad det blir av dem.

Till vänster nedan ser man luffagurkan och till höger en butternut bäbis! Jag förstår att ni väntar med spänning på en rafflande uppdatering om ett par veckor! Nemas problemas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar