lördag, augusti 19, 2017

Lördag på landet

Idag har vi gjort lite lata grejor, handlat, tvättat, hälsat på Matthias föräldrar, dom har vi inte sett på 1.5 vecka.

Jag fick hem en beställning som jag gjorde innan semestern.
I vår strävan att göra våra liv och hemmet beställde jag tvättbart hushållspapper och tvättbara nattbindor.
Jag är med i en grupp på Facebook där medlemmar tillverkar allt från tvättbara blöjor, återanvändbar folie, tvättsvampar osv. och man kan även be om specifika saker.

Jag vill prova tvättbara nattbindor eftersom det har varit en hel del diskussion om menskoppen och hur länge man borde använda den och hur bra det egentligen är att använda koppen på natten.

Damen som jag beställde av har gjort ett jättebra jobb och dessutom är hon trevlig! Jag kan väl inte direkt säga att jag ser framemot att ha mens nästa gång men nästan.

Imorgon ska vi åka till Reims, det ser jag verkligen framemot!
Jag har inte varit in Reims tidigare, hoppas att vädret blir fint utan att det regnar.

Nu kollar vi på skräckfilm igen och jag är spänd som en fjäder, igen! Urk!

Dagens bild är på min beställning från damen i Facebookgruppen. Tyget är ju helt fantastiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar