tisdag, augusti 01, 2017

Dag 8 - Tisdag

Imorse strålade solen från en klarblå himmel i Göteborg! Vi ville besöka Konstmuséet innan vi åkte "hem" till Varberg så det blev tidig uppstigning för att vara färdiga och redo för besök klockan 11:00 på Götaplatsen.
Jag har inte besökt konstmuséet vad jag kommer ihåg (uppdatering: Mamma sa att det hade jag visst, vi hade varit på en Peter Dahl utställning för en herrans massa år sedan) så jag ville gärna se den permanenta samlingen. En års biljett kostar 40kr och är dessutom giltig på 4 olika muséer i Göteborg, en kanon affär! Lenny fick vara kvar på hotellet.

Det fanns en hel del som var intressant, Sigrid Hjertén, Isaac Grünewald (min absoluta favorit), Carl Larsson, Anders Zorn... Tyvärr hade vi ganska knappt med tid, hotellet skulle checkas ut ifrån klockan 13:00, vi fick på nåder stanna en timma längre än vanligt utan extra betalning, och vi ville inte lämna Lenny i bilen, det blir alldeles för varmt.

Efter snabb-turen på muséet blev det hemfärd till Varberg, vi kom fram precis lagom till två-kaffet!
Inte riktig lika soligt i Varberg men väl så skönt. Stranden nästa, jag ville gärna bada igen, det ville Lenny också.
Vi tog inte på honom flytvästen idag utan tänkte att han skulle få simma lite för egen maskin och som han simmade!
Vattnet var så skönt och varmt så jag njöt och Lenny simmade och simmade och simmade. Han ville absolut inte gå upp ur vattnet men man börjar ju frysa efter ett tag så vi fick lura med honom.
Sen har vi inte gjort så mycket, vi har varit ute och gått lite igen 14km än så länge, men det blir nog lite till innan läggdags.

Om jag ska vara ärlig så ska det bli skönt att få krypa till kojs snart... Imorgon blir det nya äventyr, fint väder ska det bli också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar