måndag, maj 11, 2020

När man får oväntat besök

Vi höll som bäst på att fixa till det sista innan vår kompis kom för att bo här med oss ett tag när telefonen ringde. Går det bra att komma idag istället... Selvfølgelig, nema problema (visste ni förresten att det uttrycket kommer från serbokroatiska? Det visset inte jag!)!

Inflyttningen gick mycket bra, vi var och handlade lite mat, vi äter ju inte samma sak allihop, det är bara jag som inte äter kött och fisk under detta taket!
I lördags sken solen och det var rysligt varmt innan åskvädret slog till med full styrka. Vi svettades riktigt på terassen och därför åkte vi till handelsträdgården och inhandlade ett parasoll. Jag vill gärna har en markis med då måste den måttbeställas och installeras och det bli ju naturligtvis mycket dyrare.
Så det blev ett lite trevligare parasoll i mörkgrått som täcker bordet.

Vi upptäckte att det dessutom är vattentätt då Matthias insisterade på att äta ute fast himlen var lika grå som parasollet.
När vi började bli våta om fötterna insisterade jag på att gå in.

Söndagen började med regn men blev till slut riktigt fin. Det blev en löptur, den första på två veckor, man jag kände mig stark, tack vare yogan tror jag. Är inne på min 41:a dag utan uppehåll.

Sen blev det inte sådär hemskt mycket gjort. Vi slappade i trädgården, tänkte att nästa löptur kommer att vara utan papperslappen som man svettas sönder i löparbrallorna.

Sen slog världens oväder till... Det har blåst så att huvudet trillar av (om man går ut) sen igår kväll. Vi har en gammal antenn som sitter på en av ytterväggarna där det alltid blåser och den gör ett sjuhelsikes oväsen. Den höll oss vakna alla tre. Sov vi 4 timmar så är det nog allt. Den ende som sov var Lenny, men jag tror att han var lite orolig också för han gnydde ett par gånger under natten och nu sover han igen.
Det blåser fortfarande men inte lika hårt. Vindbyarna var uppe i över 20 m/s.
Jag hoppas på lugnare väder ikväll och i natt för jag jobbar den här veckan.

Bilden är från Musée d'Orsay vid ett besök 2013. Jag borde nog gå dit igen när det öppnar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar