tisdag, februari 21, 2017

Warszawa Dag 1

Idag har varit en ganska annorlunda dag. Jag tog flyget med två av mina kollegor.
Vi kom fram till hotellet klockan 13:30 efter en försening. Vi skulle vara på ett möte på kontoret klockan 14:30, men vi var tvungna att skjuta upp lite eftersom vi varken hade ätit lunch eller checkat in osv.
Naturligtvis gick vi vilse mellan hotellet och kontoret, alltså dessa polska namn... Bara konsonanter och så knepiga att uttala.
Jag kan säga "Hej/Goddag" och "tack" och det kommer man ganska långt på för att det polska folket är mycket hjälpsamma och snälla.

Vi kom till slut rätt och det var verkligen roligt att träffa mina kollegor från Tjeckien och Polen.
Vi har jobbat tillsammans i över tre år utan att ses, så det var roligt att sätta ansikte på namnen.

Efter jobbdagen gick Raffaella, Jean-Jacques och jag ut för att äta middag.
Vi åkte taxi för 14 zlotys till gamla stan, det är nästan för billigt, 14 zlotys är 30 SEK.
Jag besökte Warszawa för 3,5 år sedan och det har ändrats ganska radikalt även om gamla stan är den samma.

Vi åt på en trevlig ganska turistig restaurang. Vi försökte smaka på så många polska specialiteter som möjligt. Jag åt pierogi med kålfyllning som var jättegoda! Tydligen ska det finnas en massa vegetariska / veganska restauranger här men jag ville inte dra med kollegorna på ett sånt äventyr nödvändigtvis.

Imorgon ska vi vara på kontoret klockan 9:00 så vi ska träffas på frukost klockan 8:00. Tills dess ska jag njuta av mitt alldeles formidabla hotell rum. Sängen är underbar och täcket: Som ett moln!

Dagens bild kommer att publiceras imorgon eftersom jag inte har min dator med mig som jag kan ladda upp bilder till!
Jag har inte riktigt bestämt mig för vad det blir ännu... Surprise!

Det blev Warszawas slott i gamla stan till slut!