måndag, juli 27, 2020

Att tälta i 30°C värme

Nu har det över en natt blivit sådär helvetiskt varmt som det kan bli i Paris regionen under juli och augusti. Jag gillar inte den här värmen som är så kvävande att man inte riktigt vet var man ska ta vägen och att man bara vill lägga sig ner på badrumsgolvet för att svalka av sig.

Det är bara 30°C men det känns mer än de 38°C som jag upplevde i Sydney. För att kunna sova i natt kom vi på en ypperlig idé; vi tältar i källaren! Med tältet behöver man inte oro sig för alla läskiga spindlar som bor där och ligger i bakhåll för att hoppa på mig och kila in i min näsa (ja, Imse vimse spindel eller Arachnophobia i original gjorde stort intryck på mig under 90-talet. Jag tyckte inte alls det var en skräck komedi som den klassades som! Usch!).

Vi tänkte att det kunde vara bra träning för Lenny också (jo jo...) inför framtida campingäventyr i tält! Jag återkommer om nattens äventyr!

Första arbetsdagen gick relativt fort, jag hade ett par hundra e-mails vilket är ganska bra efter två och en halvveckas semester.
Jag satt i ett möte som varade två timmar men det var intressant!
Det känns att de flesta förbereder sin semester så det blir inte särskilt hög fart de kommande 5 veckorna. Inte mig emot, då har jag tid att fixa med sådant som kommer i kläm annars.

Det var roligt att prata med kollegorna imorse, vi kör fortfarande en virtuell kaffe paus klockan 9:00. Alexandre är fortfarande fast i Grekland och Rachid har skjutit på sin semester. De andra är på semester, utom chefen som har det lite svårt för närvarande.
Jag har hittat gnistan igen, de allra tråkigaste ämnena attackerade jag som en mångalen puma (finns det?) och jag har fixat undan det mesta redan. Då det finns en del känsliga ämnen som ska avslutas den 10:e augusti vill jag vara närvarande till 100% för det!

Idag blir det en bild från vårt lavendel fält, kan man nästan kalla det, från fem små fjuttiga plantor har det blivit en häck som svämmar över mer och mer år för år. Humlor och bin och fjärilar trängs om platsen och det surrar och flaxas omkring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar