tisdag, januari 10, 2006

Soldes! Soldes! Soldes!

Det är "Rea dags" i Frankrike imorgon. Väldigt strikta regler för rea! två gånger om året annars kallas det nedsatta priser...
Här är rean inte alls lika intressant som i Sverige. Den börjar alltid väldigt lamt med 10-25%... Jaha... I slutet (21 februari) när man kommer ner till 50-70% finns det ingenting kvar längre... Har aldrig fyndat...
"Vår" finansmisister tyckte till om reorna häromdagen... "Jaa, vi borde minst ha 2-3 reor om året för då går försäljningen upp." Jo, men Monseiur Thierry Breton, vi HAR redan 2 reor om året... Vad göra?

Ja, jag skall då inte ha något...

6 kommentarer:

  1. Kändes nästan som REA, då jag beställde Din present - trots avgift på 99 SPÄNN! :-(

    SvaraRadera
  2. Min present... Vad? Vad? Väldigt nyfiken!!!

    SvaraRadera
  3. "Patiens" lilla Skutt...

    SvaraRadera
  4. De är galna i sina soldes, och det är onekligen lite mesig start. Men gav mig ut alldeles i början, och hittade massor med grejer på 50-70%. Men å andra sidan kanske det beror på hur stor stad man shoppar i...

    SvaraRadera
  5. I Paris finns det allt möjligt... Jag har faktiskt sett skyltar med 50-70% men det har inte funnits i början på rean... Jag har inte köpt något än... Skall ut pµ lunchen och kolla lite...

    SvaraRadera
  6. I Paris finns det allt möjligt... Jag har faktiskt sett skyltar med 50-70% men det har inte funnits i början på rean... Jag har inte köpt något än... Skall ut pµ lunchen och kolla lite...

    SvaraRadera