tisdag, juli 04, 2006

Snart...

...är det dags även fôr mig att packa väskan...
Det blir semester efter all kallsvettning och diverse diskussioner... Ouf!
Idag är det fortfarande väldigt varmt här: 33°C.

Jag glömde precis bort att berätta vad som hände i lördags när J fick för sig att tvätta en av kattorna, vi har de två mammorna kvar "bara", kattbäbisarna är ju looong gone.
Hur som helst skulle "Miss" "dammsugas", den stackar'n tappar så mycket hår så vi ser ut om jultomtar allihop.

Detta görs ju naturligtvis i badkaret för kattskrället kan ju liksom inte fly då.
Nyfiken som hon är (katten alltså) så sniffar hon på dammsugarslangen... Fomp! Slurp!
Nosen sugs fast... Och där sitter hon med skägget i dammsugaren... Innan J får loss henne hör han ett flappa, flappa ljud inne i slangen...
När kattstackar'n äntligen får ut nosen så står tungan rakt ut ur käften på henne... Det var tungan som flappade inne i slangen...

Mitt i allt (katt) elände fick vi en fullkomlig skrattattack...

Katten var inte nådigt sur... Men det är inget som helst fel på henne...

6 kommentarer:

  1. :-D :-D :-D
    Alldeles för roligt !!!
    Stackars katt ... ;-)
    När någonting råkar fastna i dammsugare, tänker jag aldrig på att det allra bästa är egentligen att stänga av den. Iställlet håller man på att försöka få ut gardinen eller något annat hur den med händer, och drar och drar ... Vad dumt ...
    Mår katten bra nu ?

    SvaraRadera
  2. Katten mår alldeles utomordentligt bra, inte ens rädd för dammsugaren...
    Hon kanske till och med tyckte det var QL...

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha!! Underbart!
    När jag bodde hemma hade vi en katt som kallades Diesel. Han var svart som...diesel och bastant som stammen på ett ekträd.
    En dag kom han in nergeggad och äcklig. Så jag och syrran fick för oss att duscha honom. Vi använde storpack schampo med ängsdoft.
    Tror du han var sur sen?
    Men ren =)

    SvaraRadera
  5. DEN var INTE bra att läsa på jobbet. Fick mig en skrattsalva som avslöjade att det inte var marknadsrapporter jag satt och läste (de är också värda ett skratt ibland iof.)
    Tur att inte kattens lungor vändes ut-och-in.

    SvaraRadera
  6. Ja men herregud det hade jag inte ens tänkt på... Stackars Miss har det inte lätt dessa dagar...
    Igår käkade hon lite mat som vi hade gjort iordning men det tålde hon inte... Sjuk blev hon... Imorse blev det lite torr foder bara...

    SvaraRadera