tisdag, juli 10, 2007

En snabbis bara...

Det här är alltså vad jag har sysslat med den senaste tiden.
BCP=Business Continuity Plan. En katastrof övning i full skala med andra ord.
Vad händer om "mitt" torn rasar? Då skall "business" kunna fortsätta som vanligt.
Och det är en jäkla massa som skall stämma vill jag lova.

Vi har övat två gånger i juni och det andra testet gick vansinnigt bra! Det bästa någonsin!
Jag är nöjd, chefen är nöjd, BCP Manager är nöjd, Chefens chef är nöjd osv.
Vi är ett helt gäng nöjda människor!

Det har varit väldigt jobbigt, lååånga, lååånga kvällar och 14 timmars test dagar.
Så nu tänkte jag glömma jobbet lite och åka hem till mor och far och bara vara lite...
Fiska krabbor kanske, cykla, plocka blommor, göra en snäcksamling, bygga sandslott, lukta på tång...

Jag kommer tillbaka till Frankrike den 31 juli och börjar att jobba den 2 augusti...
Fast jag måste ju berätta om Stockholm också... :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar