tisdag, juli 01, 2008

Tröttsamt...

...idag var det strejk igen...
Jag lyckades att komma till jobbet vid 12-tiden...
Man strejkade på RER A idag för att en konduktör hade blivit misshandlad igår kväll. Det förstår jag, jag tycker att det är förbannat jobbigt men jag förstår att de går ut i strejk. Jag skulle heller inte acceptera att riskera mitt liv varje dag på jobbet om jag valt tågkonduktör som yrke...
Nu visade det sig att konduktören inte blev misshandlad när han körde sitt tåg, men på väg till jobbet.
Jaha... OK... Visserligen hade konduktören sin uniform på sig, men här tror inte jag att det rörde sig om uniformen utan snarare om att han inte gav en cigarett till två ungdomar.
Jag tycker naturligtvis att det är rent förjävligt att bli nedslagen och misshandlad för en cigaretts skull, men jag tycker också att det är förbannat tröttsamt att behöva ta stryk för sådana här händelser...
Särskilt som det inte verkar vara "uniformen" som de var ute efter... Idag var det 31°C dessutom... :o)

Jag har tur och kan ta métron til jobbet, alla kan inte det.
Mellan Vincennes och La Défense är det 23 stopp... Det är ganska jobbigt att stå upp som en packad sill varje morgon och varje kväll, men jag kommer ju iallafall fram och tillbaka...
Det verkar som trafiken är tillbaka till det normala imorgon...

1 kommentar: