måndag, juni 30, 2008

London Part II

Som vanligt tar jag alltid solen med mig till London och den 8:e juni var inget undantag...
Det blev 25°C varmt efter veckor av regn...
S tog mig med till Columbia Road, där det hålls en blomstermarknad på söndagsmorgnar.

I krokarna håller en mycket intressant fotograf till; Seamus Ryan. Han gör något som han kallar Sunday shoots. Som besökare bjuds man in mellan 10.00 och 15.00 för att medverka i hans pågående projekt. Även om du inte vill vara med så är studion väl värt ett besök...

S och jag slog oss ned på trottoaren för att smaka vårt nyss inhandlade byte, ekologiskt te och en ekologisk morotskaka.
Framför oss höll en musikgrupp låda, "zigenarjazz" skulle man nog kunna säga om stilen... Jättebra, så bra att S köpte skivan...





Det blev inteå hemskt många bilder den dagen... En av förklaringarna är att efter Columbia Road gick vi vidare till Brick Lane eller Banglatown som det också kallas. Mitt favorit ställe vad det gäller restauranger... Jag som älskar indisk mat! Men den dagen blev det ingen curry eller aloo gobi, vi skulle svalka oss med öl på den lokala puben...
...och där blev vi "setande" i jaaa, ganska länge iallafall... Det började spritta lite i benen på oss och vi bestämde oss för all leta reda på kompisen K.
Jaa, mamma det blev några öl till, men jag var glad och blev bara gladare... Du känner väl mig... Eller hur... Euhh...
När man är sådär glad, jaa, då kan man tycka att skylten här under är VÄLDIGT skojig!

Va? Ska'ru backa? Ring banken! Näe, du kan inte backa utan bankman... Jaa, ok... Men det lät roligt då...





Vi avslutade kvällen med en STARK vietnamesisk middag på Shoreditch Highstreet...
Jag skulle inrätta fler sådana här söndagar om jag blev vald till president! Och näe, jag har inte druckit öl idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar