söndag, februari 14, 2021

Alla Hjärtans Dag

Idag har vi varit hälften innekatter i det här hushållet, åtminstone 2/3 av styrkan.
Matthias är iväg på urbex men Lenny och jag har hållit ställningarna.
Vi var ute en stund i trädgården för att slänga lite grönt hushållsavfall på komposten och ge fåglarna mat och vi blev stelfrusna.

Det blåste en kall vind från norr som kylde ner på ett par minuter. Solen sken och det har varit underbart fint men så rysligt kallt.

Jag hittade en tjej som behöver sugrör i plast till ett pyssel på sitt jobb. Det passade väldigt bra för jag hade två paket sugrör som jag inte ville slänga men som jag inte använde heller! Hon fick även en påse små pärlor som bara skulle bli liggande här annars.
Jag har en massa pärlor kvar men det kändes bra att bli av med lite grejer och dessutom veta att det kommer till användning!

Efter att jag hade överlämnat sugrören och pÄrlorna blev det ändå en promenad med Lenny. Vi gick 7km och var VÄLDIGT glada när vi kom hem, det var jäkligt kallt!

På eftermiddagen kom det förbi en annan tjej som fick kefir gryn.

Det är ju Alla Hjärtans Dag också! Jag har aldrig firat just den här dagen annat än med möjligtvis kort som jag skickade till vänner när jag bodde i Sverige.
Man kan ju passa på att vara lite extra snäll mot sig själv och sin familj idag. Laga lite god mat kanske?

Jag hade tänkt att göra lite yoga; Valentine's Vinyasa Flow med Adriene på YouTube men en migrän satte P för det, så det blev mest horisontellt läge för min del.

Jag startade mitt danska rågbröd innan migränen satte in så nu vilar det tills imorgon. Det ska bli spännande att se hur det blir!

Dagens bild blir på en av många uppmaningar som finns sprejade på trottoarerna i Bessancourt och byarna runt Taverny. Precis bredvid räknade jag till inte mindre än tre hundbajsar så uppmaningen fungerar uppenbart inte!

"Trottoir pas Crottoir" eller Trottoar inte toalett (crotte betyder bajs)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar