onsdag, februari 03, 2021

It's raining men

Näe, det är inte sant och tur är väl det, men det har verkligen öst ner med kraftiga vindar, ett riktigt drömväder med andra ord!

Som tur var klarnade det upp runt lunchtid så surgubben och jag kunde gå ut på promenad.

Efter lunch började det ösa ner igen och så har det fortsatt hela dagen. Inte en dag som kommer att märka historien precis. Jag har däremot jobbat undan en del tradiga uppgifter på jobbet och adopterat bort 30g kefirgryn till.

Surgubben Lenny har skällt som en illbatting HELA dagen. Matthias sa (på tryggt avstånd på sitt jobb) att jag får inte bli arg på honom för han försvarar bara mig, mot vad framgick inte... 😠

Vad som däremot framgick VÄLDIGT tydligt var att surpuppan har blivit smalare, jag var tvungen att minska på bandet på selen som går runt magen med 3cm!
Jag antar att det är våra regelbundna promenader som gör sitt till. Jag har däremot inte märkt samma sak på mig själv... 😕

Jag gör två yoga pass om dagen så nu har min chef börjat att göra två fitness pass om dagen för att inte halka efter i poäng... Om inte jag blir smalare så hjälper jag iallafall till så min chef blir smalare!

Dagens bild är från Lennys och min promenad. Vi tog en annorlunda väg idag, Taverny är fullt av smala gränder som kallas "sentes", som kan översättas med gångstig eller möjligtvis vandringsled, men en del av dessa stigar är inte särskilt långa alls.

Det kommer franska "turister" från Paris för att gå i skogen här och för att gå på dessa sentes. Ibland hittar vi dem i klungor bakom vårt hus, med vandringskängor och stavar i högsta hugg. Lenny gör sitt allra bästa för att skrämma slag på dem!

2 kommentarer:

  1. Mysig gångväg och skönt att slippa trafik :). Vacker grönska ni har och sol också! Ser vårlikt ut...
    Här i Stockholm har vi mycket snö och folk åker skidor, pulka ock skridskor i stan och så lite snöproblem på vägarna ;). Mycket härlig snö och minusgrader i större delen av Sverige***!

    SvaraRadera
  2. Hälsar Annika F :)!

    SvaraRadera