lördag, februari 06, 2021

I snigelfart

Det har inte blivit många knop idag.
Lenny väckte mig vid 07:35 men jag somnade om oförmögen att gå ur sängen. Jag kravlade mig upp först en timma senare...

Sen blev det frukost i soffan framför På Spåret och Stjärnorna på slottet. Sen packade jag upp två lådor i det "nya" skåpet och efter det gick Lenny och jag ut på promenad.

Det blev en nätt runda på 5km. Lenny ville så gärna gå upp i skogen men jag orkade helt enkelt inte.
När vi kom hem var Lenny slut som artist och trillade i korgen och snarkade under filten. Jag trillade i soffan och stickade en stund, sen kom jag på att jag inte hade mjölk till pannkakorna jag ville göra smet till.
Det var ju Kyndelsmässodagen i tisdags och då äter man pannkakor i Frankrike!
Nu blev det ju inga pannkakor i tisdags utan det blir det imorgon istället. 
Jag gick till den lilla affären i Taverny centrum för att handla det nödvändigaste. Jag syndade lite och köpte sån däringa nötkräm att stryka på pannkisarna, det gillar Matthias så han kommer att bli glad när han får se det imorgon.

Jag har känt mig som ett "utsketet" äpple idag, så förbaskat trött! Jag antar att det har med akupunkturen att göra och det är väl ett gott tecken egentligen. Men det är ganska tröttsamt om jag säger så...

Innan Matthias kom hem från sitt urbex äventyr tittade jag färdigt på den senaste säsongen av Outlander och stickade lite till på min tröja och nu är även jag slut som artist, det tror jag vi är lite till mans/kvinns/hunds i den här familjen ikväll!

Dagens bild blir från hundpromenaden då vi tittade på Tavernys vinodlingar. Inte stort och jag har aldrig smakat på vinet från Taverny men ändå ganska fräckt tycker jag!

4 kommentarer:

  1. Har ni kommunalt vin :D!? Vi har bara kommunalt vatten här ;).../ Annika F

    SvaraRadera
  2. I Frankrike är det väl nästan lag på att ha både och, kommunalt vin och vatten, eller så kanske kommunen gör vatten till vin? Hmmm... ;o)

    SvaraRadera
  3. Är verkligen klassiska svenska program du följer; "På spåret" och "Stjärnorna på slottet".
    Kollar du på melodifestivalen?

    /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland får jag lite hemlängtan och då passar det bra med På Spåret och Stjärnorna på slottet. Melodifestivalen är inte min grej däremot. Finalen kan jag titta på men inte alla dessa deltävlingar...

      Radera