torsdag, februari 11, 2021

+1

Vi har ytterligare en solig, kall dag med lite snö på marken. Den ultimata vinterdagen i mitt tycke.

Dagarna far iväg i en rasande fart, idag är det redan torsdag.
Man spekulerar i en ny nedstängning efter februarilovet om två veckor, jag vet inte vad jag tycker längre. Som de flesta av oss är jag väldigt less på situationen i allmänhet även om det naturligtvis finns fördelar som att inte behöva åka över hela Paris för att komma till jobbet.

Idag fick jag min vinterjacka, den passade precis men var inte riktigt i så bra skick som säljaren hade låtit påskina. Å andra sidan så var priset mer än bra så det är ändå ett mycket bra köp.

Lenny och jag gick och hämtade paketet under lunchpromenaden medan vi fick lite D vitamin och mycket nordanvind i ansiktet.

Det har inte hänt sådär rasande mycket idag annars.
Min favorit kollega, Rachid, och jag presenterade vårt projekt för chefen i eftermiddags och trodde att vi skulle få bakläxa på en hel del, för chefen är lite stingslig för närvarande, men det blev bara tre småsmaker som vi behövde ändra på.
Vi hade i sort sett tänkt på allt och svarade på alla chefens frågor utan tvekan. Det ska bli roligt att börja med projektet så fort vi har fått planen godkänd.

Dagens bild är en ganska tradig historia men den representerar min kväll ganska bra: mitt varma bubbelbad!

4 kommentarer:

  1. Du skriver att du jobbar med IT och nu att du jobbar med projekt. Vad är det för typ av företag som du jobbar på? Vad har du för utbildning? Lite intressant när man läser om dina dagar att veta men vill du inte berätta är det helt OK ;-)...
    Trevlig helg! /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. På gymnasiet läste jag humanistisk linje, ganska roligt med tanke på vad jag gör nu.
      Efter gymnasiet började jag jobba för jag visste inte vad jag ville "bli" men efter att alla mina vänner försvann iväg för att studera så bestämde jag mig för att söka ett sommarjobb på Disneyland i Paris för att borsta upp franskan för att få större möjligheter att hitta drömjobbet i Sverige.
      Så blev det inte. Efter ett par år på Disneyland sökte jag mig vidare mot ett jobb på en advokatbyrå där jag fick möjlighet att prova på lite tekniska aktiviteter. Efter det sökte jag mig till en två årig utbildning för att bli nätverk och dator tekniker.
      På den vägen är det. Företaget jag jobbar för sen 7,5 år tillbaka har som huvuduppgift assistans. I majoritet medicinsk, motor (bil/lastbil/motorcyklar) och hem (vattenläcka, inbrott, elektricitet, ...). Det känns som ett meningsfullt jobb där man hjälper människor som har problem med en bil olycka eller sjukdom i utlandet t.ex. Jag har ju inte med våra kunder att göra men jag jobbar för att mina kollegor ska kunna hjälpa våra kunder snabbare och effektivare.
      Oj, det blev ett långt svar det här... :o)

      Radera
  2. Nu har jag nedstängningarna i Sverige varit en bris mot många andra länder i världen (som ändock haft fler dödsfall) men också trött på detta. Ett helt år snart.
    Bättre skydda riskgruppen bara. /Frida

    SvaraRadera
  3. Ja, jag vet inte vad vi ska göra längre. När vi var och handlade tidigare idag så hade alla ansiktsmask över näsa och mun utom ett äldre par i sk riskgrupp. De var de enda som "knôdde" och inte höll avstånd och de enda som hade ansiktsmasken under näsan... Då blir jag lite trött...

    SvaraRadera