lördag, februari 13, 2021

Trött & irriterad

Idag, tack vare en väldigt bortskämd hund, är jag otroligt trött och irriterad.
Lenny ville ha sin säng bäddad efter att han troligen hade spritt ut filten och korgen på olika ställen i rummet och inte kunde fixa ihop det igen. När Lenny vill någonting gnäller eller stönar han tills det händer. Händer det inte tillräckligt snabbt skäll-gnäller han.

Detta började så smått vid 01:30 i natt, vanligtvis bryr vi oss inte om det utan han får stå sitt kast med knölig filt, men nån måtta får det vara. Vi brukar oftast säga till honom att hålla klaffen men jag var så trött att jag inte ens orkade det och Matthias hörde nog inte.
Skäll-gnällandet fortsatte ända tills klockan 05:30 imorse när Matthias vaknade. Då hade jag ändå ropat håll klaffen ett par gånger.

Vi gick inte på promenad igår så det kan också ha sin lilla förklaring till varför han har varit odräglig. Han ska tröttas ut helt enkelt. Man skulle ju kunna tro att den gamle gubben är trött ändå, men det är han INTE!

Vi gillar inte att straffa Lenny men idag blev frukosten lite försenad. Det är det enda som kan få Lenny att fokusera, mat, ingenting annat finns på kartan. När magen kurrade på honom kunde inte jag låta honom vänta längre. Jag är en riktig mes när det kommer till Lenny, men det är svårt att stå emot hans klotrunda bruna ögon när han lägger huvudet på sne...

Annars då, jo det är vackert väder, kall och hög luft så idag blev det en lång promenad i skogen för Lenny och mig medan herrn i huset storstädade.

Jag har hittat hela rågkorn som jag ska mortla lite tänkte jag för att få rågkross. Jag vill väldigt gärna börja att baka mitt danska rågbröd imorgon. Det tar ju tid så baket blir först på måndag men jag börjar imorgon. Jag matade Léon surdegen igår, han såg hungrig ut och luktade som om han behövde mat.

Jag har också vilat en del, jag blev rasande trött efter promenaden och det känns att jag inte har sovit mycket i natt.

Dagens bild blir på Lenny och mig i skogen, min skugga, men den lille är med i hela sin stjärnglans. Det röda och svarta på ryggen på Lenny är hans (tomma) bajspåsar som han bär.

Han ser ut som en humla med små vingar och de flesta vi möter tycker han är söt. Vi gick 8km idag och Lenny hade fortfarande energi kvar att leka med en valp som vi träffade på vägen hem och att skrika på en brevbärare när hon cyklade förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar