torsdag, februari 04, 2021

Idé torka

Visst är det lite ironiskt att få idé torka i detta blöta väder!
Idag är jag slut som artist, jag är trött och kinkig och orkade inte ens ta ut surgubben på promenad.
Han fick vara i trädgården och ränna omkring medan jag åt lunch och slötittade på "Stjärnorna på slottet".

Jag vet inte vad jag vill skriva om här, jag har inga idéer och känner mig allmänt sur...

Det enda spännande som hände idag var väl att jag adopterade en surdeg som heter Léon. Tydligen ger man namn till sina surdegar och min fick det passande namnet Léon.
Léon var en av min pappas favorit filmer med Jean Reno.

Kvinnan som gav mig Léon i utbyte av mitt fotbollslag med kefirgryn, som mamma tycker att jag borde döpa till Elfsborg eller Norrby eller möjligen Djurgården, förklarade hur jag ska mata den och hur den håller i kylen osv.

Jag får väl göra slag i saken och baka ett surdegsbröd till helgen med Léon då.

Imorgon är det dags att träffa Dr Tran Dinh igen, jag hoppas att jag är mer avslappnad under behandlingen imorgon!

Dagens bild kan ju bara bli på Léon, han är nu matad och nattad i kylskåpet för att invänta helgen!

4 kommentarer:

  1. Haha härligt namn. Leon är nog en av de bästa filmer som gjorts. Vad är det för behandling du skall på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Madelein och välkommen!
      Jag blev väldigt glad när jag såg att surdegen heter Léon! Det kunde ju ha fått vilket annat namn som helst, som Jean-Pierre eller Patrick och då hade det ju varit lite annorlunda... ;o)
      Jag gillar också Léon väldigt mycket, jag är lite småförtjust i Jean Reno om jag ska vara ärlig!
      Jag går på akupunktur två gånger i veckan för att få bukt med min migrän. Det verkar att fungera men såna här saker tar ju och måste ta lite tid.

      Radera
  2. Min stora dröm i livet är att ha en trädgård, spelar ingen roll om den är liten.
    Så är mycket nyfiken på din trädgård, och ser gärna en bild framöver.
    /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var min dröm också och jag är så glad i vår trädgård! Nära Paris är det en riktig lyx att ha en egen trädgård!
      För närvarande är inte trädgården något att visa upp, den ser mest trist och brun ut men snart så kommer det att spira igen. Jag tar gärna lite bilder när jag börjar att jobba med grönsakslandet.

      Radera