torsdag, februari 18, 2021

En ofrivillig paus

Hoppsan, det blev en liten ofrivillig paus...
Tyvärr lär det inte bli något rafflande inlägg idag heller. Jag är lite som en zombie för närvarande, fruktansvärt trött, håglös och avtrubbad.
Jag antar att detta har med min behandling att göra och hoppas att det är övergående. Jag ska prata med min akupunktör om mitt tillstånd imorgon.

Det känns väldigt konstigt att vara såhär, men det går liksom inte att göra någonting åt. Lite som om jag är permanent påverkad och väntar på att nyktra till. Det är ju en tröst att åtminstone förstå att jag inte är som vanligt.
Det är inte otrevligt bara konstigt, det känns som att guppa omkring lite på ytan av ett hav.

Vad som verkligen hjälpte mig att vakna till liv idag var ett "Mystery Meeting" som vår kommunikationsavdelning anordnade.
För ett par dagar sedan fick man skriva in sig på en lista och sen fick man en kollega tilldelad, men vem fick man inte reda på förrän mötet började.

Jag hade möte med Carolina från Mexiko. Hon är advokat och har jobbat ungefär lika länge som jag på företaget.
Hon pratade lika mycket om inte mer än jag så de 30 minuter vi hade gick väldigt fort. Vi hade så roligt att vi ska "träffas" igen. Mötet med Carolina gav mig verkligen energi och det var roligt att vi hade så mycket att prata om.

I morse drog jag ett kort ur min änglakortlek som jag fick av mamma (vill jag minnas) för en herrans massa år sedan och som en konstnär från Borås har gjort /designat, Katrin Skoglund.

Detta är dagens kort, fokusera... Jo tack, det har jag gjort! 😊


 

4 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Saknar dina rapporter från Frankrike och kåserierna om "surgubben". Tänker på dig och hoppas att du är på bättringsvägen.
    Distanskramar,
    Carin

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en trevlig helg från ett vårvarmt Stockholm :)! /Annika F

    SvaraRadera
  4. https://www.youtube.com/c/TheTimTraveller/videos
    Lite som era utflykter. Ja en gnutta bara.

    SvaraRadera