söndag, maj 10, 2009

Krokofanten pysslar

Jag har hittat tillbaka... Har virrat runt och hattat hit och dit som en huvudlös höna...
Jag tog äntligen mitt förnuft till fånga och tog lite ledigt... 4 dagar har det blivit den här lång helgen... Jätteskönt!
Jag har passat på att jobba lite på min CV, sova i kapp, poppa popkorn, promenera, läsa, träffa och äta en getost sallad med en klasskompis från gymnasiet som var på mellanlandning i Paris och... Jag har pysslat lite...

I fredags tog jag mod till mig och klippte lite mynta från "min trädgård"... Vad bättre kan man göra på mynta än mojitos, ja det skulle väl vara mintte då men det kände jag inte för!
Den blev faktiskt precis som jag ville ha den! Inte för stark, inte för söt... Helt perfekt...

Jag använde dessa ingredienser:
1 Mojito

2 kvistar mynta från "min trädgård"
1 1/2 msk råsocker
1/2 lime i klyftor
6 cl Havana Rom
Perrier
Krossad is

Jag mortlade sockret och myntan lite, la i krosset i ett högt glas.
Pressade lime klyftorna och lade sedan dem i glaset.
Krossa isen och lägg i glaset.
På med Havana rom och toppa med Perrier...

Avnjut i fönstersmygen...
Man kan säkert göra på en hel massa olika sätt men detta funkade för mig!




Sedan har jag faktiskt sått smörgåskrasse... Jag har längtat efter en knäckemacka med krasse på nu i flera månader... Jag hittade till slut frön förra veckan och tog mod till mig...
Så här ser det ut förnärvarande...




Jag tänkte göra "en dagens" från krasselådan... Får se om det tar sig...
Skall gå och viska lite "encouragements" till fröna... Kom igen nu! Heja, heja, heja!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar