torsdag, juli 05, 2012

Ledsamheter

Jag fick ett SMS ikväll, det var från min fina vän Christine som förlorade sin man i mars...

Hon har varit sjuk i cancer ända sedan jag lärde känna henne för 5 år sedan. Nu har cancern spridit sig till hennes lungor och hon ska börja cellgiftsbehandling nästa vecka...

Jag bara sitter här och har en enda stor klump i magen! Jag vet inte vad jag ska göra eller säga eller...
Jag vill bara att hon ska bli frisk! Hon förlorade sin man i mars och deras son förlorade sin pappa och nu är hans mamma sjuk...

Fy fan vad livet kan vara orättvist! Snälla vänner, kan vi inte skicka alla våra positiva tankar och böner om kärlek och tillfrisknande till S och hans underbara mamma?!

Jag vill att hon ska bli frisk, och jag vill att hon ska bli det nu! Det är väl så det fungerar, att vilja tillräckligt mycket för att det ska hända?!

7 kommentarer:

  1. Tankens kraft skall inte underskattas. Jag tror och hoppas, av hela mitt hjärta, att din vän tar sig igenom detta!
    STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. Och jag ska fokusera mina tankar på detsamma! Kram K

    SvaraRadera
  3. Livet är så grymt ibland. Så orättvist och hemskt och man känner sig så fruktansvärt maktlös. Sänder hopp och önskan om tillfrisknande..

    SvaraRadera
  4. Jag är på! All omtänksamhet och styrka!

    SvaraRadera
  5. Massor med tankar och kärlek åt deras håll, och massor med kramar till dig! <3

    SvaraRadera
  6. Klart att vi gör! Men skriv till henne precis det du skrev i bloggen. Att du bara vill att hon ska bli frisk!!! Har funderat på ibland hur det har gått för henne.

    Å du, glöm inte att vara rädd om dig själv också!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag ska skicka många positiva tankar till dem båda. Livet är fruktansvärt orättvist.

    SvaraRadera