lördag, augusti 04, 2012

Välkommen hem...

Jag har varit hemma, eller tillbaka, eller i Vincennes, eller vad det nu heter när man har två "hemma", i snart en vecka...
Det känns lite, ja, jag vet inte avigt? Kanske beror det på de varma "välkommnandet" jag fick:
vattnet läckte i toaletten, som tur var läckte det bara i toaletten och inte någon annanstans.
Banken hade glömt att säga upp min lägenhetsförsäkring eftersom jag hade skrivit på en ny hos dem, migrän och tandvärk, eller ja en plombering som isar...
Nu är det bara tandläkaren kvar! Det är väl inget allvarligt direkt men det blev en lite fjuttig start på det nya "arbetsåret".

Semestern i Sverige var precis vad jag längtade efter och behövde. Två veckor verkade så länge men ändå gick tiden så fort. Jag hade liksom inte riktigt hunnit bli färdig med Sverige innan jag reste tillbaka, även om vi hade gjort allt som vi ville göra. Jag hann till och med göra en seance Hot Yoga i Varberg med min kusin.

Idag har jag mest varit hemma, en liten tur till Le Marais blev det, jag längtade efter sushi!
Det kändes ganska bra att vara tillbaka i mitt Paris igen. Faktiskt!

7 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka får jag lov att önska (även om välkomnandet kunde varit något bättre). Tråkigt att vi gick om varandra här hemma, men vi får ta en date i september istället. Det är ju jättesnart!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, nu är ju nästan 2 veckor på "hemmaplan" avverkade... Och det känns bra faktiskt!
      Klart att vi ska ses i September! Jag ska säkert köra ett pass Hot Yoga också om du vill följa med!

      Radera
    2. Vernissage, hot yoga och kanske en fika? Sounds like a plan!

      Radera
  2. välkommen tillbaka, både till blogg och Frankrike! kram

    SvaraRadera
  3. Du ska vara så lycklig över att bo i Paris, gräset är inte grönare på andra sidan , tro mig. Jag saknar Paris så jag håller på att dö. Kramar Mya

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men lilla vännen, du får faktiskt ta och skriva lite mer om din tillvaro i Stockholm! Jag saknar dig! Jag väntar på dig i Oktober!

      Radera