lördag, juni 30, 2012

Har du sett...

...Herr Kantarell? Näe, men väl min tjusiga artros?
Det är boven (bland annat) i dramat som utspelade sig i min kropp förra veckan!

Jag har 6mm på en sida som inte finns på andra sidan och det gör att det blir en större belastning på vänster sida och ishiasen den taskmörten passerar precis där och då nyper artrosen tag i honom... Och ja, jag har sulor men artrosen är ganska gammal, så det hjälper men det tar ju inte bort det som finns. Radiologen som "tolkade" mina plåtar igår sa att det kommer i vågor. Förra vågen var för 10 år sedan, det kan man väl tåla.

Den goda nyheten är ju att kotan som sitter över Herr Kantarell inte är lika tillplattad som han var vid förra röntgen tillfället! Hurra! Jag är övertygad om att det är yogan som har fixat det!

Jag börjar att bli smått skogstokig eftersom jag inte har kunnat gå på Bikram på nästan två veckor.
Tänkte att jag skulle smita in på tisdag och ta ett pass, fast det ska gå lugnt till det kan jag lova!

Annars har det inte hänt så mycket... Jag tänkte gå ut i solen lite och ladda med vitaminer!
Nu kan jag ju gå iallafall!



4 kommentarer:

  1. Början till en Art Installation kanske?
    Moster Mary

    SvaraRadera
  2. Åh nej! Krya på dig Alexandra!! Kram

    SvaraRadera
  3. Stackare! Hoppas att det blivit bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Min läkare tröstar mig med att efter så många mil kan man inte räkna med att allt funkar perfekt. Man får trösta sig. Därför har jag gjort en ny blog som jag vill dela med alla.
    Jag vill därför berätta att jag utökat min blog Livskvalitet som pensionär i Europa - http://france-midi.blogspot.fr/ med ytterligare en informativ blog om Languedoc, Best Eating Out In Languedoc - http://best-eating-out-in-languedoc.blogspot.fr/
    Besök, läs, kommentera och sprid till alla ni känner
    Bästa hälsningar
    Jan Granath

    SvaraRadera