onsdag, januari 17, 2018

Halloumi mon amour

Förra veckan pratade jag mat med min kollega som är från Grekland. Jag beklagade mig för att halloumi är så svårt att hitta i Frankrike! Chrys svarar då att han och hans familj köper halloumi från Marks & Spencers!
Jag åkte till den i La Défense och den i Châtelet Les Halles och den var slut på båda ställena! Arrgh!

Idag när jag kom från Anaïs efter min kiropraktor behandling tog jag vägen förbi M&S i Châtelet igen... De hade 5 förpackningar kvar! Jag köpte fyra av dessa, tänk om det kom en liten desperat typ (som jag) och skulle ha halloumi och då måste det ju finnas en kvar, eller hur?!

Jag ska njuta av varje bit av dessa! Miam, miam!

Jag åt lunch med Catherine idag, efter lunch gick vi ut på en promenad i solen. Hon gillar att promenera, som jag.

Vi pratade om allt möjligt och jag berättade om Lenny och hans strapatser och hon skrattade så mycket att hon sa att sluta jag kommer att kissa på mig! Och rätt som det var så blev hon helt stel och utbröt: Vad fasen, jag tror jag kissade på mig... Då skrattade vi ännu mer!

Idag var en bra dag, jag har hunnit med mycket på jobbet, gjort en del annat också! Jag käkade lunch med en kompis, fick behandling och hittade halloumi! Ikväll åt jag middag med Matthias och kelade med Lenny! Svårslaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar