tisdag, januari 30, 2018

Ny era

Den där dieten...Alltså det är ju inte lätt. Man måste tänka på allt! Och socker finns i precis ALLT men jag håller på att leta efter nya recept och göra om andra för att passa min nya mathållning. Idag lagade jag pappas klassiska ungerska ärtsoppa. Jag bytte ut vetemjölet mot enkornsvete. Det finns mindre gluten i detta mjölet och det är "tillåtet". Soppan blev faktiskt riktigt god.

Annars kan jag inte säga att jag mår särskilt bra. Ont i huvudet, ont i lederna, magen kurrar och det känns som om jag har en slags hjärndimma. Hoppas att det är "skiten" som går ur kroppen!

Födelsedagen blev lugn och fin, vi drack champagne med Matthias föräldrar, jag gjorde en massa chokladbollar till jobbet igår. Jag lyckades bränna banankakan, som jag har bakat i över 10 år. Jag får skylla på champagnen.
Jag provade en ny kaka, kladdkaka med jordnötssmör och chokladglasyr. Det blev succés på jobbet! Matthias tyckte det var skit att inte få smaka på kladdkakan.
Jag åt varken kladdkakan eller chokladbollarna, inte Julies muffins eller cookies heller. Det var inte lätt...

Igår träffade jag Paula, min kollega från London. Vilken tjej alltså! Så rolig och intressant! Hon älskar historia och berättade massor av små historier och anekdoter. Vi hade jätteroligt och tiden gick alldeles för snabbt!
Hon kommer tillbaka till helgen igen och då tänkte vi gå på Medicinska historie muséet (Musée de l'Histoire de la Médecine).
Ingen vill gå med henne dit och jag har en liten obskyr passion för det makabra så det passar bra.

Men nu, nu ska jag gå och lägga mig! Jag måste ju äta en riktig frukost innan jobbet så nu hoppar jag leende ur sängen 05:45 annars hinner jag inte. Nytt år, nya rutiner... Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar