fredag, februari 24, 2006

Snö och elände

Fast det kan man väl stå ut med när det är helg...
Var och simmade igår igen... Jättehärligt! Inte mycket folk så jag simmade i nästan 50 minuter... Ville inte gå upp, men jag har ju 1 timmas hemresa efter det... :o(

Skall träffa I och C ikväll. Tjejkväll någonstans, vet inte riktigt var vi skall äta, men får C som hon vill så blir det nog La Durée... Kanske skall smaka på en liten viol macaron... Eller vad säger du ömma modern?
Jag har ju precis glömt bort att säga att jag ringde på en lägenhet förra veckan... 45m² där vi vill för (håll i er nu) 22000€, 220000 Sek. Det finns ingen möjlighet! Det var inte sant heller... Jag trodde kanske att de hade glömt en etta... 122000€ Rimligt... Näe, de hade glömt en tvåa... 220000€ (!) alltså 2.2 miljoner för en tvåa utanför Paris... Jag skrattade honom rätt i örat!
Det finns väl måtta på dumheterna...

Jag har också glömt att visa vad den lilla rutiga och svärfadern gav mig som försmak på födelsedagsfirandet... Jag är bortskämd! Vi skall nog fira min födelsedag till helgen tror jag...

  Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Har ni snö i Paris? Här i la Picardie blommar äppelträden tänkte jag skriva, men det vore inte speciellt sant, men någon snö har jag inte sett till...

    SvaraRadera
  2. Även här i Madrid är hyror och priser hysteriska. Vi letar nu
    för vi bor bara tillfälligt och förhoppningsvis
    är det löst i helgen. Men vi ska hyra eftersom vi
    flyttar härifrån december 2007

    SvaraRadera
  3. Det var hemskt vad du flaxar och far Cocotte... Lyckliga dig som är i Picardie... Nu snöar det inte längre men det var ju snövarning över Bretagne och La manche i morse.

    Jag har hyrt nu i 11 år och börjar att bli lite trött på att slänga pengarna "genom fönstret".
    Genomsnittshyran för en etta med kokvrå på 30m² 20 minuter (med tåg)utanför Paris ligger på 580€ + att man här betalar lägenhetsskatt ca 30€ / månad (beroende på läge, hiss, inte hiss, concierge etc.) Lägenhetsägaren betalar dessutom fastighetsskatt... Ni kan tänka vad staten håvar in... :o(

    SvaraRadera
  4. Jesus vad jag är lyckligt lottad (??). Jag betalade 50000 kr för min tvåa på 60 kvadrat och en hyra på 2700 spänn. Nyrenoverad. Okej, läget är väl inte det bästa, Götene liksom, hur coolt är det? Men här trivs jag. Knappt två timmar till Gbg med direkttåg och 20 minuter till den vackra staden Lidköping. Bättre att leva billigt och resa till städer som Paris, London och andra metropoler. Men man är ju olika och tur är väl det!!

    SvaraRadera
  5. Jo, allt har ju sitt pris. Jag har ju valt att bo i Paris, men alla andra stackars människor som är födda här... Dessutom är det ganska knepigt att få jobb i andra delar av Frankrike. Det är väldigt koncentrerat kring Paris. Men, men jag skall väl snart vinna på lotto så det ordnar väl sig *skrattar*

    SvaraRadera