fredag, september 15, 2006

Js och Cs bröllop

Som jag redan berättat var J och jag hemma i Svedala förra helgen för att fira min barndomsvän Js bröllop med sin älskade C.
Jag är ju inte så hemskt glad att visa bilder på nära och kära så ni får nöja er med lite landskapsbilder... :o)

J och C vigdes i en skogsglänta på en höjd lite utanför staden.
Ett partytält stod uppställt vid sidan av där champagne och snittar skulle inmundigas efter ceremonin.

 



Min J tyckte att det var mäkta exotiskt för att prästen var en kvinna.
Det var samma präst som döpte kusinen Z.
Hon talade vackert om respekt, trohet, hopp och kärlek.

 



Efter ceremoni, gratulationer, riskastning, skål och mingel bar det av till segelsällskapets lokal vid sjön för en middag med familj och vänner.
Brudparet kom glidande i morbror Björns röda lyxåk.

 



Vädergudarna bjöd på fantastiskt vackert höstväder med strålande sol från en klarblå himmel.

  Posted by Picasa



Natten sänkte sig över sjön men festen gick vidare...
Jag tror att vi kom i säng vid 04.00 tiden på söndag morgon.

  Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar