lördag, oktober 27, 2007

Mamma i Frankrike 2007 del I

Mor kom och hälsade på för två veckor sedan...
Jag jobbade innan jag åkte och hämtade mor på Charles De Gaulle flygplatsen.
Vi åkte direkt hem till min lägenhet och lämpade av resväskan. Till min stora förskräckelse kunde jag inte bjuda mor min på en kir... Jag hade glömt att köpa crème de pêche (svag som jag är för persikan...).

Vi stack ut och valde en restaurang vid Châtelet Les Halles; "Le père Fouettard". Jag hade inte varit där på några år och det blev en besvikelse. Jag klagade faktiskt för en gångs skull och till slut betalade vi inte för mammas kött, det var så förbaskat segt. De franska "15" ledde över Englands "ros" i rugby matchen när vi hade betalat och styrde kosan mot Centre Georges Pompidou för att ta en kir...
Det var väldigt chict men väl värt ett besök åtminstone för utsiktens skull.

När vi kom ner igen visade det sig att Frankrike hade förlorat matchen, flûte!
Jag hade lämnat kameran hemma den kvällen (ja, ja...) så det blir en bild i dagsljus istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar