måndag, oktober 29, 2007

Sköna hem

Min jättegullige kompis N kom som en riddare i skinande rustning (ja, skinnjacka iallafall...) på RER:n och hjälpte mig, arma mö att sätta upp mina IKEA möbler igår!
I vanliga fall (eller hur mor?) brukar jag kunna göra dessa små ihopasättningar själ, men här tog det emot... 2 stycken jättesaker! En graderob på 2.40m och ett köksskåp på 1.90 + fossingar på 20cm...

Vi käkade lunch på en pyttig japansk familje restaurang där jag för första gången åt en "Oyakodon" (Oyako Domburi). En mamma och barn Domburi. Namnet kommer från huvud ingredienserna, kyckling och ägg...(adress kommer för maten var jättegod och ganska många specialare inte bara sushis...).





Sedan bar det av hem till mig!
I fyra timmar skruvade, hammrade, vände, vred och monterade vi... Ganska bra med tanke på att ytan är liten och skåpen jättestora...
Under är bara en bild på lägenheten, tom... I augusti när jag flyttade in... Ikväll blir det städning och upphägning av kläder och inställning av mat och tallrikar... JätteQL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar