lördag, maj 17, 2008

Kulturnatt

Jaa, jag vet... Uselt... Jag lovar att vara mindre lat och bli mer disciplinerad snarast.
Hur som helt... I dag är det inte bara Norges nationaldag utan även "La Nuit des Musées" Museum natten.
Det är ett europeisk evenemang och det finns museum att besöka i flera länder...
I Sverige är det bara Umeå som deltar... Lite svagt kan tyckas...
Jag har tittat igenom programmet lite och vi har bestämt oss för att gå till Musée de L'Orangerie des Tuileries eller Centre National D'Art et de Culture Georges Pompidou eller Centre Culturel Suédois. Om det inte blir för mycket folk så kanske vi kan se två av tre eller åtminstone ett... Men blir det alldeles för mycket folk så strosar vi runt Paris lite istället...
Middag måste man ju äta ändå... :o)

Rapport kommer imorgon!





Bilden har jag lånat

2 kommentarer:

  1. Jag funderade på att åka på en spännande utställning i Arles! Utställningar är alltid kul, trist att svenska muséer inte hakat på!

    SvaraRadera
  2. Håller med Sara , verkligen trist att inte svenska museum hakat på.

    SvaraRadera