fredag, maj 23, 2008

La Poste

Jag var på posten igår, dit går jag bara om jag måste.
Ett paket hade kommit till mig och jag vile hämta det innan jag åkte iväg för helgen...
På posten i Vincennes finns det en speciell kassa för att hämta ut paket, verkligen lyxigt!
Det var bara en kassa öppen utöver paket kassan men posten var i det närmaste tom...

Bonsoir Madame, sade jag och klistrade på mitt allra trevligaste leende.
Vous? C’est pourquoi? svarade damen utomordentligt syrligt
Un kilo de bananes et une bagette s’il vous plaît önskade jag att jag hade sagt, men istället räckte jag bara fram den lilla lappen och saklämkäckt, c’est pour un paquet...

Trots allt brukar faktiskt postnissarna vara trevliga på min post. Jag kom helt av mig!
Damen fortsatte att klaga, j’en ai marre, ça commence à bien faire... Suffit maintenant... Je suis là depuis 11 heures moi...
Klockan var 18.30... Jag hade god lust att säga att börjar man 11 på morgonen så stannar man nog allt tills klockan 19.30. Iallafall gör man det när man jobbar inom den privata sektorn...
Jag bet ihop och hoppades att mitt paket snart skulle vara på väg hem i mina armar, men icke...
Il est a Noisy Le Sec fräste damen. Jomen jag fick ett mejl som sa... svarade jag. Vous voulez voir mon écran? Noisy Le Sec je vous dis! Demain! Revenez demain!
Näe du kärringjä-el tänkte jag, imorgon skall jag till Amsterdam! Så det så!

Mitt paket får sova så gott det går på Posten i Vincennes tills på Måndag!
För nu är jag på väg till Amsterdam! Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar