söndag, juni 29, 2008

London Part I

Jag kom tillbaka från min London resa för två veckor sedan...
Det blev en veckas semester i hufvudstaden...
Jag gillade London innan... Nu... I love it!!! Vilken stad, så enkelt att umgås...
OK här kommer det...

Jag skulle fira 13 år i Frankrike och ett års jubileum och det sammanföll med min resa till London...
Jag packade då ner det viktigaste, champagne, liqueur de pêche och en flaska vitt vin!





Den här gången betalade jag resan själv så det blev en 2:a klass biljett på Eurostar...
För att man skall märka skillnaden mellan 1:a och 2:a klass är sätena smalare och mindre plats för benen... Jag är ju en liten rackare så det gjorde inte så mycket...





Min vän guldklimpen S tillhandahöll sin spektakulärt sköna soffa under en veckas tid... Snacka om kompis... Här är utsikten från hennes storarums fönster.





S bor i östra London som jag inte känner till sådär bra men jag tänkte att jag tar mig en liten promenix så här på lördags eftermiddagen... Här kan ju ingen sitte och slöa när HELA London bara väntar utanför husknuten!

Jag ville absolut se The Gherkin eller The 30 St Mary Axe Tower... Naturligtvis gick jag åt helt fel håll... Jag gick mot Hackney... Inte helt vad jag letade efter...
Sedan vände jag mot the city och fick se Liverpool Street Station och Lo and behold... där står den!!!
Jag gick så nära man kunde för att få perspektivet rätt...





Det lustigaste är att tornet ligger "mitt i" bland anna bebyggelse...
Mycket intressant är det iallafall...





Sedan gick jag vidare in i staden ner mot Themsen...
Jag kom till en av stadens läckrare gator...





Jag kom ner till London Bridge och hade utsikt över Tower Bridge...





Jag hade gått i nästan 3 timmar och började bli lite mör i fötterna, en bänk passade bra för en stunds vila och lite läsning...





Bänken råkade stå precis bredvid St Paul's Cathedral...





Jag gick tillbaka mot S's lägenhet för att vänta på henne, hon hade varit i Spanien och skulle komma hem vid midnatt...
Jag hade en lugn hemma kväll med Charlie framför BBC... Och det var min första halvdag i London...

1 kommentar: