torsdag, maj 07, 2020

Äntligen!

Jag har "drömt" om en hängmatta så länge jag kan minnas. Jag ville sova i en hängmatta upphängd i mitt rum tills jag fick reda på att det inte är sådär jättebra för ryggen. Å andra sidan så sover man ju i hängmattor världen över så det kan väl inte vara så illa... Men jag har kommit över det nu.

Hursomhelst, det har aldrig varit "rätt tid" eller "tillfälle" för att införskaffa en hängmatta; ingenstans att hänga den (det är ett ganska bra argument...), andra saker som behövs investeras i innan, osv. osv.
Men igår gjorde vi slag i saken. Jag ville inte ha en hängmatta som räcker en säsong så vi köpte en på Truffaut, där vi också handlar blommor, frön och ett och annat trädgårdsverktyg.

Eftersom vi har huggit ner alla gamla ruttna träd så blev det en med ställning.
Jag invigde den igår eftermiddag, läsning och lite allmänt slapp i solen var precis vad jag behövde.
Jag tänkte tillbringa lite tid i den idag också, vädret är fint så man får ju passa på.

Ikväll ska vi hämta denna veckas grönsakskorg, den här veckan bjuds det på:
- Sparris
- Rädisor
- Sallad
- 800g morötter
- 1kg potatis
- Ängsyra

Jag fick även reda på att de säljer olivolja i "lösvikt" så man tar bara med sig sin flaska för att fylla på.
Olivoljan är gjord av en av farmens grannar som har olivlundar i Portugal. Tänkte prova den också.

Jag funderar lite på vad jag ska göra av ängsyran, peston blev god men lite för syrlig för min del.
Efter lite sökning så har jag hittat en soppa som jag skulle vilja prova.

Jag fick tag i rabarberfrön igår också så de ska ner i jorden idag, nu gäller det att ha lite tålamod bara... Jag kan skörda om (håll i er nu) två år! Argh, men det som väntar på något gott, osv.

Annars är nästan allt klart för vår nya "sambo", mitt kontor är fortfarande inte färdigt men det är ju bara jag som ska vara där och Rom byggdes inte på en dag ska ni veta.

Bilden är tagen imorse när jag låg i hängmattan och tjatade hål i huvudet på min kompis Suzie som bor i Nya Zeeland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar