torsdag, oktober 08, 2020

Att bli tokig och en glad nyhet

I början på veckan ville jag börja att virka på min sjal. "Lätt" stod det på mönstret så jag tänkte väl att saken skulle vara biff.

Jag virkade den första cirkeln, sen tog det stopp! Resten blev en slags frissig pudel som inte alls liknade mönstret eller bilderna jag hade sett på sjalen.

Jag provade två-tre gånger om dagen och det blev skit varje gång.
Igår bytte jag garn för att bryta trenden och eureka! Den rätta knycken infann sig och jag förstod tillslut hur det hela hängde ihop.

Nu ska jag bara börja om med det rätta garnet. Igår var jag lite för trött.

Jag höll på att bli tokig igen imorse när jag kom till jobbet. I vanlig ordning gjorde jag rent min arbetsplats med desinficerande tvättlappar, något vi måste göra.
Jag hade öppnat min ryggsäck för att ta ut min PC när jag såg ett kryp knata omkring på insidan av min väska.
"J-vlar" (jag svär lätt när jag blir stressad) tänkte jag, "vad var det?"

Jag tog en tvättlapp och fiskade upp krypet, det såg ut som en vägglus! 😱
Jag trodde att jag skulle krevera! Död åt insekten och ut med allt i ryggsäcken! Noga inspektion av precis ALLT! Desinficering av ALLT innehåll och även ryggsäcken!
Jag har dubbel kollat precis alla mina grejor och inspekterat allt runt omkring men kan inte hitta något mer kryp eller spår av kryp! Tack och lov!

Sen dess är jag lite halvhysterisk! Nu vet jag inte om det med säkerhet var en vägglus men jag tänker inte chansa! Väskan får sova ute i en plastpåse i ett par nätter och kläderna ska tvättas ikväll.

Jag var och kikade p
å medel mot vägglöss, det är ju inte sådär vansinnigt miljövänligt så jag får nog läsa på lite mer. Jag vill ju helst inte förgifta Lenny eller Matthias! 

Usch! Jag blir tokig på sånt här! Kryp som invaderar huset, loppor och löss och kackerlackor! Argh!

Vad som däremot är toppen är att vi äntligen har fått kostnadsförslagen. Från båda företagen! Det visar sig att företaget som var hemma hos oss igår är billigare med större kapacitet på expansions mojängen. I och med att det är billigare kommer vi att ta en beredare som behöver mindre underhåll och som framför allt inte behöver tömmas på 300 L vatten vid varje underhåll.

Dagens illustration blir på det lyckade virkningsförsöket, det "riktiga" sjalen blir i rostrött, med kraftigare garn och större virknål! Det ska nog bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar