söndag, oktober 25, 2020

COVID or not COVID

Jag var på jobbet i fredags! Kände att en huvudvärk var på väg men tänkte att den nog skulle gå över.
Det gjorde den inte... Jag gick till apoteket för jag började att känna mig lite varm och febrig och så behövde jag en huvudvärkstablett.
Sista gången någon gav mig en tablett var med kodein i och det slutade inte bra!
Jag hade ingen feber men värktabletterna hjälpte inte heller. Jag gav upp vid 15-tiden och bad chefen om att få åka hem.

Jag slumrade mestadels på väg hem och lyckades stappla in hemma vid 17-tiden.
Matthias var redan hemma med huvudvärk och illamående! 😟
Vi hade lite skämtsamt pratat om COVID under lunchen, vilket inte är särskilt roligt men ett sätt att få ner stressen lite. Men vad Är oddsen att Matthias och jag mår dåligt samma dag och med samma symptom...

Två av mina kollegor är sjuka, de är på bättringsvägen nu tack och lov!
Jag gick direkt och lade mig i sängen och sov 2 timmar.
Senare på kvällen mådde Matthias bra men jag hade fortfarande en fruktansvärd huvudvärk.

Papy Maurice skulle egentligen komma och jobba under lördagen men vi bad honom att komma tillbaka på måndag istället. Jag kände mig fortfarande inte bra.

Mojängerna som jag köpte från Amazon lindrade värken men den satt kvar, tills igår kväll vid 21-tiden.
Huvudvärk i 36 timmar är inte roligt även om jag sov bort det mesta.

Jag har inte haft feber, inte förlorat smak och luktsinne eller något annat symptom på COVID så vi kan nog säga att jag inte har COVID-19.

Hela dagen igår låg jag oförmögen att göra någonting mer är att försöka sova.
Matthias åkte ut på urbex idag med jag varken vill eller kan. Fortfarande trött och jag känner mig ledbruten av allt sängliggande.

Lenny och jag ska slafsa runt lite hemma, plocka undan inför slipningen som börjar nästa vecka.

Jag pratade med mamma och Moster Marie om akupunktur, låter lite läskigt men det är läskigare att ha huvudvärk så ofta och så länga så jag ska kontakta min kiropraktor för att höra med henne om hon inte känner någon.

Dagens bild blir från den övergivna militärbasen vi besökte för ett tag sedan... Ljus i tunneln finns det faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar