tisdag, oktober 20, 2020

När inspirationen sinar

...så kan man gå in och läsa andras bloggar!
Det gjorde jag efter jobbet och på Elsa Billgrens blogg stod det om hennes "Bucket list".
Vad man vill se/göra innan man stämplar in för gott så att säga!
Då började jag naturligtvis fundera på vad jag vill göra innan jag kolar vippen.

1. Australien
Jag skulle vilja åka tillbaka för att snorkla i stora barriärrevet    på riktigt. När jag var där 2015 hade en tyfon precis passerat så det gick inte att snorkla för man så absolut INGENTING. Att dyka med tuber avråds jag bestämt ifrån eftersom har en gammal lungkollaps i bagaget. Fridykning kan jag däremot ägna mig åt.

2. Yoga
Jag skulle vilja utbilda mig till yogalärare i ett ashram i Indien i en eller två månader. Jag vill lära känna kroppen och knoppen bättre och kanske inspirera andra till att upptäcka yoga.

3. Vandra pilgrimsleden till Santiago de Compostela

4. Surfa i Hawaii och ta en lektion i hula dans

5. USA
Jag skulle vilja göra en bilresa genom USA. Jag har bara varit i New York och det var fantastiskt, men kändes väldigt europeiskt.

6. Springa ett andra maraton
Första gången var ju en smärre katastrof så jag skulle vilja prova igen.

7. Ungerska
Tänk att det ska vara så förbaskat svårt att lära sig ungerska, jag skulle vilja kunna prata obehindrat med mina släktingar i Ungern.

8. Sea Shepherd
Följa med Sea Shepherd ut på de sju haven men då måste jag förstås sluta att vara sjösjuk och bli bättre på sjövett.

9. Husbil
Jag drömmer om en husbil där vi kan susa runt i Europa utan att behöva tänka på vilka hotell som tar emot hundar!
Jag har nog alltid drömt om en husbil eller husvagn. Som snigeln med huset på ryggen. Jag byggde husvagn åt min monchichi (det fanns små i hårdplast som jag fortfarande har kvar of course) av Gevalia pappersförpackningar och fäste ett snöre mellan "bilen" och "husvagnen". 

10. Åka hundspann, se norrsken och sova i en genomskinlig igloo
Kanske i svenska fjällen? Kanske i Norge? Kanske åker vi dit i vår husbil?

Vad har ni i tankarna? Har ni en bucket list? Vad längtar ni efter?

Bilden är från Fitzroy Island 30km från Cairns i Queensland där jag stannade i tre dagar utan att kunna simma och snorkla i vattnet...

1 kommentar:

  1. Tänkte först att det inte riktigt fanns något jag ville göra på min bucket list just nu. Men sen kom jag på: jag skulle vilja vara i Indien för Navaratri - festivalen för Durga, eller Durga Puja - som pågår just nu. Kanske helst nånstans i norra Indien - det behöver inte vara en ac de största festivalerna. Jag skulle också vilja tillbringa tid i ett Ashram, en retreat i ett par månader i allmänhet.

    Min man har läst ungerska - ett av de svåraste språken i Europa tror jag med alla kasus!

    SvaraRadera