tisdag, oktober 13, 2020

Lite gladare tongångar

On a brighter note, som man säger overseas, så måste jag ändå säga att "triviala" saker som renovering och virkning och svärfäder och hundar är fint som snus!

Svärfadern var här idag och spacklade, det går framåt och det ser så mycket ljusare ut än de murriga vi hade tidigare. Kork på väggarna i hallen, jäpp det hade vi! Det är långt ifrån klart men det får ta den tid det tar och Papy Maurice är noggrann vilket syns på slutresultatet.

Lenny är överlycklig att ha Papy Maurice här nästan varje dag. Han sitter och tittar på farfar nedanför stegen med kärlek i blick: "Åh Papy Maurice, vad vacker du är när du spacklar!"
"Papy Maurice, när jag blir stor vill jag bli som du."

Han följer Papy Maurice överallt och sitter tätt, tätt intill. Tyvärr leder detta ofta till "nästan-arbetsplatsolyckor" eftersom Papy Maurice är koncentrerad på sitt arbete och inte ser Lenny som häller kärlek ur sitt sinne.

Häromdagen trampade Maurice Lenny på huvudet, tydligen var det inte så illa för jag hörde inte Lenny svära bara Maurice. Andra gånger snärjer de in sig i varann och så tjafsar de på varandra.
Jag får lov att stänga dörren till kontoret annars blir jag störd av deras dialoger om spackel och huruvida det måste dammsugas eller inte! Lenny tycker inte om dammsugaren så det är ett evigt tjat.

Jag virkar vidare på min sjal, när jag äntligen hade fått in den rätta knycken tog det fart. Jätteroligt att sen sjalen växa fram!

För att få en extra trevlig kväll tänkte jag bjuda på en av mina favorit bilder på Lenny. När han upptäckte hur hålen i porten fungerade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar