söndag, februari 10, 2008

ABC

A som i apfint väder, B som i busförkyld och C som i Chute...
Det fina vädret til trost har jag varit inne idag. Förkyld och öm i kroppen...
Jag tittade faktiskt färdigt på Melodifestivalen igår... Näe, jag avstår fakiskt helt från kommentarer...
Det blev Brokeback Mountain idag istället... Väldigt rörande film tycker jag. Inte grovt eller vulgärt... Jag kände inte alls till Heath Ledger och inte Jake Gyllenhaal heller, men jag blev väldigt positivt överraskad... hade kanske inte riktigt väntat mig detta av Ang Lee.

Jag gjorde en ABC soppa (jaaa, jag vet små barn gillar bokstäver i soppan, men jag kände mig så ynkligt ynklig att jag också ville ha bokstäver i min så det så.)
och bestämde mig för att titta på "La Chute" eller Der Undergang som den heter på original språk.
Den handlar om Hitlers undergång och och händelserna fram till krigets slut.
Fruktansvärt. Jag har fortfarande mycket svårt att fatta att detta monster har fått härja fritt i Europa för knappt 65 år sedan...
Sevärd är filmen trots grymheten eller kanske just därför... Får och skall aldrig glömmas...
Usch... Nu skall jag försöka att göra lite nytta och göra iordning för den kommande veckan...



1 kommentar:

  1. Hej Älskling,
    C.E.de la C. 08 Suede är det värsta skit jag skådat...
    Aldrig hört om Heath Ledger...
    Der Undergang borde balanseras med all den röda terror som pågick mellan 1917 och 1967 (!) utan några reaktioner från den övriga världen, och som släckte mer än tio gånger fler (60-70 miljoner) oskyldiga liv än Hr Adolf har åstadkommit med sitt "Underverk..."

    älskar Dig/papps

    ps soppan ser väldigt god ut...ds

    SvaraRadera