söndag, september 07, 2008

London Part V

På onsdagen bestämde kompisen S och jag mig för att gå till Tate Modern.
Det fanns en utställning där: Street & Studio; an urban history of photography.
En fantastisk utställning med en rad kända och mindre kända fotografer, vad sägs om Stieglitz, Cindy Sherman, Richard Avedon, Doisneau, Cartier-Bresson...
En elva rum stor utställning, mycket att se...
Vi hade gått från S lägenhet till Thamsens södra strand för att inta en lätt lunch på en grekisk restaurant och sedan Tate.
Vi fortsatte från Tate längs med Thamesen...
Jag hade aldrig varit uppe i The OXO Tower och ville gärna ta mig en titt. Jag hade hört att det skulle vara alldeles fantastiskt... Jag blev lite besviken, vädret gjorde ju inte saken bättre precis! Vi bestämde oss för att ta ett glas vin och sitta ner en stund efter allt detta gående.





Efter ett glas vin kändes benen ganska fräscha igen och vi bestämde oss för att vandra vidare... Jaa, vidare på Londons gator.
Hungerford Footbridge över floden och vidare mot Covent Garden.
Jag gillar utsikten från gångbron...




En marokansk te en liten bit från Covent Garden och häpp fit för fight!
Vi tänkte att vi går hem, iallafall en liten bit... :o)
Vi sprang på S kompis P och bestämde att en öl (eller två) på den lokala puben med P's kille D skulle vara en bra avslutning på dagen.

Jag tänker inte gå vidare in på mitt kroppsliga tillstånd innan sängdags men jag måste bara säga till mitt försvar att jag är ovan och en pint är en stor jäkel!
Jag somnade med huvudet på väg ner till kudden. Vi skulle ju träffa Mr M dagen efter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar