lördag, september 13, 2008

London Part VI

Torsdag... Lunch med kompisen A. Jag är för "friend-sharing" och därför ville jag att S och A skulle träffas...
Det blev lunch på en pub nära Liverpool street.
S skulle till veterinären efteråt för att köpa lite mat och hämta ögondroppar till Charlie-Bubblan!

A och jag åkte till British museum.
A är en kille som jag har jobbat ihop med och han är homosexuell. Detta har ingen som helst betydelse för mig, han är A, min kompis punkt slut, men det har betydelse för fortsättningen av berättelsen...

På väg till British museum åker man förbi första våningen på London kontoret till företaget vi båda jobbar/jobbade på. Där jobbar IT alltså alla våra kollegor.
Det skvallras en del (OK ganska mycket) på både Paris kontoret och London kontoret och det utnyttjade vi.

Högst upp på en dubbeldeckare satt A och jag och så säger han till mig "Prepare yourself to wave, a Queen Elizabeth wave..."
Och gissa om (nästan) hela kontoret sängde sig mot rutan för att titta...
Jag såg hur en tjej sa "Look, it's A and Krokofanten (ja, ja det sa hon väl egentligen inte...) what the h*ll are they doing together?"

Jag skrattade så jag fick ont i magen! Jag sa till A att om några timmar får jag ett SMS. Det dröjde inte mer än 30 minuter...

De kollegor som vet att A är gay tyckte det var väldigt roligt; och de andra, jaa de undrar väl ännu...





Jag hade för mig att Rosetta stenen fanns på British museum men A hävdade att den finns i Egypten...





Näe, vet du vad svarade jag, de säljer ju souvenirer i butiken här...





Jaha sa A...





Vi frågade en vakt och det visade sig att vi hade gått rakt förbi utan att lägga märke till den. Det stod så mycket folk framför montern...
Hysteriskt skratt N° 2 den dagen...





Senare den kvällen hade jag träff med kompisen D. Det blev Aloo Gobi i Bricklane och en massa öl... :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar