lördag, augusti 20, 2011

Bortskämd

Idag blir det en liten lista:

Dagens +

- Längtan efter libanesisk mat
- Träffa mina kompisar som gifte sig i maj och som jag inte har träffats sedan dess
- Träffa en ny kompis och upptäcka att vi är väldigt lika
- Bli bortskämd med en jättefin påse från "Au nom de la rose" med Sirop de rose i
- Skratta och dricka en Kir à la rose
- Vackert väder
- Promenaden längs skuggiga trottoarer från Boulevard Saint Germain till Châtelet
- Vattenflaskan nedstoppad i väskan
- Böckerna jag köpte på Fnac
- Duschen när jag kom hem


Dagens -

- Upptäckten att maten inte alls var så god som vi hade hoppats på
- Den oinbjudne gästen Monsieur Kackerlacka som kom smygande längs väggen lagom till aperitifen


En helt klart lyckad dag! Minus kackerlackan då, med den gömde vi under brödkorgen så att den skulle bli lagom arg och förhoppningsvis attackera servitören när han dukade av... När servitören dukade av då, inte kackerlackan! :oD
Det var varmt idag, men inte en sån där tryckande augusti värme som det brukar vara så promenaden var mycket avkopplande.
Kvällen ska nu bli lugn framför tv:n med en T och lite vindruvor tror jag bestämt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar