måndag, augusti 01, 2011

Söndag

Jag håller på att fixa i lägenheten... Det finns så mycket att fixa till! Igår ringde min fd pojkvän J som jag är god vän med sedan han inte längre är min pojkvän... Livet är bra lurigt ibland. Naturligtvis tog det tid men nu är vi kompisar...

Han har tjatat om sin nya motorcykel i 6 månader nu. En ny sportig, snärtig svart, blank sak, med plats för 1,5 person! Passagerarplatsen består av en halv magnecyl ungefär.
Dessutom sitter man som en groda med häcken högre än huvudet.

Jag har tackat nej till en åktur ganska länge nu, jag var jätteförtjust i att åka motorcykel förut och ville ta mitt körkort, men jag har blivit väldigt harig efter att ha sett och hört alltför många historier om människor som har råkat ut för olyckor...
Igår kände jag dock för att andas lite och jag behövde komma ut, så jag tackade ja (förlåt mamma!).

Det var fysiskt mycket krävande och jag har jäkligt ont i rumpan idag!
Men det var ganska skönt att känna vinden i ansiktet minus alla bromsningar och accelereringar. ☺

Som belöning fick jag iallafall träffa min katt (hon bor ju hos husse numera)! Miss är helt fantastisk. J har lärt henne en massa roliga tricks!
Skulle jag kunna klona henne och få en liten kopia skulle jag göra det direkt.

För att förstå vad jag gick igenom igår kommer bilden på J's "chérie" ☺

1 kommentar:

  1. Under förra veckan, åkte jag motorcykel för första gången på säkert 15 år. Det var riktigt härligt och jag hoppas verkligen att det inte dröjer lika länge igen.
    Kram

    SvaraRadera