lördag, september 10, 2011

Blod, svett och tårar

OK, lite överdrivet, men svett och irritation iallafall. +29°C och strålande sol idag.
Jag skulle gå och köpa en Blu-ray spelare som jag har tittat på en längre tid och som jag dessutom betalade med förra årets julklappspresentkort från mitt företag.

Jag vet ju att killar har svårt att erkänna att tjejer kan mer teknik än vad de kan, särskilt fransmän, men som säljare borde man ju kanske tänka sig för, eller?

Säljaren visste inte att det fanns ett USB uttag för en trådlös dongle för Internet uppkoppling.
När jag frågade om han kunde lägga till en dongle på fakturan snäste han till mig och undrade varför då? Jag tänkte att det ska ju han skita i, men min uppfostran gjorde att jag svarade snällt vad jag skulle ha den till. Sedan fick jag visa f-nstyget var uttaget satt på en bild från DERAS hemsida.

Nu hade de ingen dongle så då var ju ändå biff.
Fnac var inte bättre... Där svarade säljaren (en karl såklart) att han hade ALDRIG hört talas om en Blu-ray spelare med trådlös uppkoppling, men så sa han också att han inte kände till allt... Och det gjorde han ju f-n inte. Jag gick hem och läste i instruktionsboken om, Halleluja, trådlös uppkoppling. Vilket sammanträffande! Jag går till Fnac i La Défense på måndag för där är de kunniga OCH trevliga!

Tänk vad jä-la dumt att förutsätta att någon är korkad på grund av kön eller utseende... Döm INTE hunden efter håren...

Det var irritationen, nu till svetten...
+29°C och sol gjorde att jag ville gå till Nation genom Bois de Vincennes och plocka kastanjer. Jag ÄLSKAR kastanjer. De får torka och sedan blir de hårda som stenar... Vackra, polerade, blanka... Jag samlade en hel hög som jag ska ha till dekoration...
Men fasiken vad varmt det var! Jag åkte hem och bytte kläder utifrån och in två gånger mellan varven till Darty och Fnac... Men det var ganska härligt i solen ändå... Imorgon ska det regna så jag är glad att jag gick ut fastän det var så varmt.

2 kommentarer:

  1. Kastanjer är vackert och GOTT! Älskar de rostade man kan köpa under hösten och vintern. Tyvärr är de svåra att hitta här i Sverige.

    Känner du att ni har allt för många grader till övers får du mer än gärna skicka några norröver. Här har hösten kommit och kyligare vindar drar genom luften.

    Hoppas du får en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sånt där gör mig vansinnigt irriterad. Eller när man pratar med en salesperson och en annan kund bryter sig in för att fråga om något helt annat. Å INTE får en tillsägelse!!! Då blir jag vansinnig. Fast jag kan ju bara bli vansinnig på cirka fem olika språk och inte på italienska än, så jag får nog börja plugga snart!

    SvaraRadera