söndag, september 25, 2011

Nys & rys & snyt

Hela förra veckan satt min granne Nathalie och snorade och hostade mitt emot mig på jobbet.
Fabrice erkände att han var sjuk efter att han hade gett mig en kind puss... Han ville kolla om jag skulle bli sjuk eller inte.
Valérie anklagade nämligen honom för att vara orsaken till hennes influensaliknande tillstånd.
Fabrice gav mig 3 dagar, dvs ap-sjuk på torsdagen. Visst är de omtänksamma de små liven... Grrr.

Men mina vänner, jag har både rösten och hals och näsa i behåll! Den svensk ungerska krokofanten steg segrande ur kampen med den taffliga franska influensan. Än så länge iallafall.

Jag ska blanda till en olja som ska spridas på jobbet imorgon. Jag har en liten bärbar "fläkt" som jag ska ta med till jobbet för att desinfektera luften i min omedelbara närhet.

Men nu ska här fixas hemma, jag låg däckad med en migrän igår eftermiddag så det blev inte sådär jätte mycket gjort. Ska ta igen det idag.

3 kommentarer:

  1. Förkyldningar och sjukdomar ligger verkligen i luften nu. Jag har dock, peppar peppar, klarat mig än så länge!
    Hoppas att du får en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, men så ytterst omtänksamt av din kollega att göra dig till testkanin ;)
    Skönt att du är på bättringsvägen i alla fall. Kul att du hittade till min blogg, välkommen igen!

    SvaraRadera
  3. Ellinor: Jag är den enda som inte har varit sjuk ännu... Jag står emot!

    Elin: Välkommen hit och tack för det fina välkomst meddelandet på din blogg!
    Visst är han snäll min kollega? Men har fick igen tusenfalt stackars karl... :o(

    SvaraRadera