måndag, december 17, 2012

Allt och inget och det som finns emellan

Vilken vecka, vilken helg och vilken start på veckan!!
I fredags fick jag skäll helt oförskyllt av en kundansvarig på företaget jag jobbar för.

Förra veckan var väldigt krävande och jag var trött, det var liksom inte läge att bråka med mig.
Jag har helt kommit över att bli förbannad, jag är så trött att jag blir bara ledsen när människor är elaka mot mig.
Det slutade med att jag bara gick iväg innan hon hade skällt färdigt. Som tur var så försvarade en av de andra kundansvariga mig och det kändes skönt.

Jag har inte tänkt särskilt mycket på det under helgen, jag var ju upptagen med annat. Jag träffade Isabelle och vi tjôtade i 7 timmar igår var jag hemma och fixade efter en löptur... Urtrött!

Idag kom jag till jobbet klockan 7.45. Vid 9.00 tiden fick jag ett mejl av damen som skällde på mig i fredags. Hon bad om ursäkt och ville att jag skulle veta att det inte var meningen att såra mig och att hon tycker att jag arbetar bra.

Jag skrev tillbaka och sa att visst hade jag blivit ledsen men att det finns dagar då man säger saker man ångrar, det vet ju jag själv...
Vidare skrev jag att hennes meddelande var mycket uppskattat och att nu kan vi lägga detta bakom oss för att jobba tillsammans igen.

Min tro på godheten i människorna växte sig starkare idag!

Alltså kärlek och positiva tankar gör underverk!! Den här kvinnan var den sista på jorden som jag trodde "kunde" be om ursäkt! Men det ordnade vi! Hurra!

2 kommentarer:

  1. Ja hurra! Och snart är det jul och du ska hit till oss i Svedala, underbart! Fick du min länk till SR om vegetarisk jul? Kram!

    SvaraRadera
  2. Hurra för både dig och henne! Mitt gamla jag är starkt rotat men jag försöker tänka om när liknande situationer inträffar och att inte ta allt så personligt utan försöka se bortom det hela. Ibland går det, ibland inte:-) Kram K

    SvaraRadera