onsdag, december 05, 2012

Min uppmärksamhetssökande kindtand

Jag plomberade min ena högra kindtand i september hos min nye, unge, stilige, tandläkare efter att den förste knastandläkaren vägrade att titta under plomben som gjorde ont...
Jag har haft inte kunnat tugga riktigt på högersida sedan i september och nu tyckte jag att det var dags för ett återbesök.

Det visade sig att nu var det dags för en rotfyllning och en krona, tyvärr inte en prinsesskrona...
Det kommer att kosta 900€ sa Benny (han heter så, nästan iallafall...). Tjolahopp sa jag och tänkte att det kommer att bli en fin julklapp!

Men, nu bor jag i Frankrike och jag har en sjukförsäkring så det borde en fin julklapp från dem istället från min plånbok.

Det finaste i "kråksången" är ändå att min tandläkare sa att det som inte sjukförsäkringen betalar kommer mottagningen att betala.
Han sa att jag har inte fått rätt behandling så det är inte mer än rätt att mottagningen betalar.

Nu anses en krona vara en protes (känns konstigt att säga så) och är oftast helt och hållet återbetald.
Men visst är gesten fin? Hurra för attraktionslagen! (Jag hade nämligen inte ens tänkt tanken att behöva betala mer! Nästan lite ironiskt)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar